ALLMÄNA VILLKOR
DaBoss AB har organisationsnummer 556946-3648, VAT SE556946364801
Kontaktuppgifter till DaBoss AB:
Tel: 070 999 33 06
Mail: info@daboss.se
Adress: Verkstadsvägen 27B 791 45 Falun
DaBoss AB ingår inte avtal med minderåriga utan målsmans godkännande. Nedan följer övriga köp- och leveransvillkor som DaBoss AB tillämpar:
Leveranser
Hos DaBoss AB kan du beställa färdiga produkter som skickas normalt inom 2-5 vardagar.
Vid specialbeställning kommer vi överens om tillverkningstid och leverans över mail.
Vi erbjuder leverans till närmsta postombud och hemleverans.
När du väljer hemleverans med PostNord så kommer dina varor att transporteras hela vägen fram till din dörr. De kommer att avisera dig via telefon för att bestämma tid för leverans. Normalt kan du välja mellan olika tvåtimmars-intervaller på vardagar mellan 07.00 och 17.00, observera att vissa avvikelser kan förekomma gällande längden på intervaller och utkörningstider beroende på vart du bor. Var vänlig tänk på att leveransen vid Hemleverans normalt sett tar en dag längre än Rek. Tjänsten ”Hemleverans” har en kostnad på 150 kr. För fullständiga villkor och information se https://www.postnord.se/.
Om du vill välja Standardleverans med PostNord så levereras ditt paket till ett utlämningsställe och du får en avisering via sms när ditt paket finns att hämta. Kostnad 99kr.
Beställer du ett litet paket blir det Varubrev förstaklass 49kr
Vi reserverar oss för faktafel och för eventuell slutförsäljning. När vi skickar din order från vårt lager kommer du att få ett mail som talar om att din order är skickad.
Returer
DaBoss AB erbjuder totalt 14 dagars fri returrätt.
Under de första 14 dagars ångerrätt - från det att du mottagit din vara - har du som konsument rätt att returnera din vara enligt de villkor som finns i Distansavtalslagen – DAL. För den fullständiga lagen, se Sveriges Riksdags hemsida.
Om du som kund har hanterat varan i större omfattning än nödvändigt för att fastställa egenskaper och/eller funktion har DaBoss AB rätt att ta ut en ersättning för varans värdeminskning. Vi vill uppmana till försiktighet vid hantering av vara som eventuellt ska returneras. Returneras varan i gott skick efter vad som får anses vara normal hantering för att fastställa egenskaper och/eller funktion, kommer självklart den fulla kostnaden för varan att återbetalas till kund. Vi rekommenderar att samma försiktighet används med produktens förpackning då denna kan ha en påverkan på produktens värde. Om förpackningen har skadats mer än vad som krävs för att öppnas kan en ersättning för värdeminskning komma att tas ut, detta beslutas i varje enskilt fall (med förpackning menas INTE det yttre emballage som din order levereras i).
Vill du under denna tid returnera din vara ber vi dig kontakta oss vi mail: info@daboss.se. Så skickar vi en returlapp till önskad mail.
Observera att konsumentverket även har ett standardformulär som kan utnyttjas vid utövande av ångerrätt, detta hittas här.
Vid utövande av ångerrätten betalar du returfrakten. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Daboss.
Det är du som kund som har ansvaret för att dina returvaror lämnas in till vald transportör på ett korrekt sätt. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar ditt paket från ditt ombud, och be om ett kvitto om du inte får ett.
Returavgift på 99kr dras av vid återbetalning.
Ångerrätten gäller inte vid:
Köp av vara som har specialanpassas enligt kundens önskemål eller på annat sätt fått en personlig prägel.
Vid retur inom Sverige rekommenderar vi dig som kund att använda vår egna retursedel som du får via mail efter kontakt med oss om retur.
Vi reserverar oss för att vi ej har möjlighet att hämta ut din retur om den skickas till annan adress än angiven returadress. Förpacka din retur väl och det går självklart bra att använda samma emballage som produkten var förpackad i, det vill säga kartongen/omslaget vi skickade din vara i.
Återbetalning av mottagen och godkänd retur sker inom 14 dagar.
Byten
Om du vill byta en eller flera varor skickar du helt enkelt tillbaka det du inte vill ha enligt ovan under "Returer" och lägger en ny order på det du vill ha istället. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka minus returfrakten på 99kr.
Återköp
Har du valt betalsätt faktura bör du rapportera retur till Klarna i deras app eller till deras kundservice. Då kommer din faktura att pausas tills vi har hanterat din retur. Därefter krediteras den om du returnerade hela ordern minus returfrakten. Returnerade du delar av ordern skickas en ny och uppdaterad faktura ut istället.
Om du angett rabattkod i samband med ditt köp och sedan vill returnera din order går det givetvis bra. Har du samtidigt valt återköp räknas rabattkodsbeloppet av på returen. Rabattkoden skickas inte ut på nytt utan förblir förbrukad.
Retur av kampanjvara
Vid retur av minst en vara vid flerköps-kampanjer (till exempel 3-för-2) gäller följande:
- Om du returnerar den vara/de varor som du fått på köpet sker ingen återbetalning av pengar.
- Om du returnerar en eller flera av de varor du betalt för sker återbetalning så att du betalar för de produkter du väljer att behålla.
Om du har köpt en vara som berättigar dig till en gåva eller rabatt på annan vara, så måste sagd gåva/rabatterad vara returneras tillsammans med varan som berättigade dig gåvan eller rabatten. Om detta inte följs, så kommer värdet på gåvan eller rabatten att dras av från den återbetalda summan.
Vid byte kan gåva eller rabatt ej tillgodoräknas annan vara, gåva eller lämnad rabatt kan ej heller överföras till annan order.
Betalning
När du handlar hos daboss.se inom Sverige kan du välja mellan Kortbetalning (Visa, MasterCard),
Direktbetalning (Swedbank, Handelsbanken, Nordea, SEB), Faktura,
Delbetalning, Betala direkt. Alla ovan alternativ via Klarna.
Väljer du KORTBETALNING så kan du känna dig trygg i att vi använder kryptering så du inte riskerar att dina kortuppgifter hamnar i orätta händer. Vi har ett SSL Certifikat utställt av Comodo. Vi genomför korttransaktionen i samarbete med Klarnas betalväxel som är en av nordens ledande
betalväxlar och den är PCI-certifierad. De använder den av VISA och
MASTERCARD utvecklade 3D Secure-kopplingen i sin betalväxel. Detta är en tjänst som du som kortanvändare kan välja till hos kortutgivaren och som ger dig ett extra skydd vid alla betalningar med kort över Internet. De kortanvändare som inte har detta tillägg berörs inte av att vi har tjänsten kopplad till vår sida. När du lägger din order kommer vi att reservera beloppet på ditt kort till dess att vi levererar din order ifrån oss, då dras beloppet från ditt kort.
Fullständiga användarvillkor för Klarnas betaltjänster och mer info hittar du här.
Vid frågor kring Klarnas betalalternativ, ta kontakt med deras kundservice tel 08-120 120 10.
Leveranssätt
I kassan ser du vilka leveransalternativ som finns för vald leveransadress.
När du beställer hos oss skickas paketet med PostNord ombud eller hemleverans. Du väljer detta när du gör ditt köp i kassan.
Väljer du PostNord Rek skickas paketet till närmaste utlämningsställe om du inte medvetet valt något annat utlämningsställe. Du får avisering om leveransen genom SMS när paketet finns att hämta.
Väljer du PostNord Hemleverans skickas paketet hem till din dörr. PostNord kontaktar dig för val när den kan levereras.
Fraktkostnaden till ombud är 99kr och hemleverans MyPack Home är 150kr.
Transportansvar
Vi tar ansvar för varor som skadas under leverans till dig. Det är viktigt att du direkt tar en bild på det skadade godset när du mottagit paketet och reklamerar det direkt till postombudet. Du kan även kontakta oss så hjälper vi dig att få ersättning för den skadade varan.
Vi tar även ansvar för varor som kommer bort när vi levererat dem från vårt lager till dig eller fram till ditt postombud. Har du inte mottagit ditt paket inom rimlig tid, kontakta oss på info@daboss.se så hjälper vi dig vidare.
När du returnerar en vara till oss så är det du som kund som ansvarar för godset. Det är mycket viktigt att du packar ner varan noga så att inte varan eller originalförpackningen skadas. Använd aldrig originalförpackningen som yttre emballage för då skadas den. Vid skadad originalförpackning (som uppkommit av orimlig hantering, skada som uppkom vid öppning av förpackning är självklart godtagbart) kommer vi att begära en värdeminskningsersättning av dig som kund.
Outlösta paket
För varor som du som kund inte löser ut debiterar vi en kostnad för frakt, returfrakt och hantering på totalt 300 kr. Vid skrymmande sändningar tillkommer även extra fraktkostnad enligt prislista.
Reklamationer
Om du vill reklamera en vara så kontakta alltid oss på info@daboss.se. När du kontaktar oss vill vi att du uppger ditt ordernummer. Du kommer då att få en returfraktsedel. Har du möjlighet att ta ett kort på produkten så kan detta skynda på hanteringen. Du har enligt svensk lag möjlighet att reklamera en vara i upp till 3 år efter köpet. Reklamationsrätten gäller fel som kan härledas till produktionen av varan och gäller alltså inte normalt slitage eller åldrande av produkt. En reklamation skall göras så snart som möjligt efter att felet upptäckts. Produkterna du vill reklamera ska vara rentvättade och fria från orenheter. Efter att vi mottagit den returnerade varan kommer vi att behandla ärendet inom 30 dagar.
Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan även välja att börja på EU:s gemensamma tvistlösningssida, den hittar du här: http://ec.europa.eu/odr.
Priser, produkter och erbjudanden
Produktbilderna på hemsidan kan inte garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.
DaBoss AB reserverar sig för eventuella fel i produkt- och prisinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehåller sig DaBoss AB rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för felpriser, fel i kampanjkoder, prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar.
Force Majeure
Vi anser oss befriade från att fullgöra våra förpliktelser i detta avtal om detta beror på ändrad lagstiftning, myndighets åtgärd, konflikt på arbetsmarknaden, brand, översvämning, krig, terrorism, sabotage, olyckshändelser av större omfattning eller liknande händelser.